lørdag 8. mai 2010

Vår-schmår!



Mens våren seiler avgårde utafor klamrer jeg meg til en nyutspunget orkidé og sol i vinduskarmen. Mitt valg faller på intense timer forran datan og utredninger om merkevaren Frøy Aagre og norsk jazz...

mandag 26. april 2010

Yea!



I eksamensmodus, mens denne surrer og surrer inni hodet. Gir meg mer lyst til å ta en tur ut på en sving merker jeg

mandag 19. april 2010

Storbyhelg OC

Jeg er vel ikke akkurat den eneste som blei ramma av askeskyen fra Island, men det var uansett litt VEL bittert at den akkurat måtte komme dagen før den lenge planlagte Helsingforsturen til Trine og meg da...
Men setter vi oss ned og griner i en krok for det? Neeei da! Helga her hjemme i Oslo har faktisk vært helt strålende!! Fredag med trøstespising på Delicatessen og cocktails i god Mad Men-stil (She´s Lost Control, hva kan jeg si....). Lørdag med (litt vel dyr) shoppingrunde, lunsj i byen og veldig hyggelig middagslag. Søndagen var vel ikke helt typisk storbysøndag, men fikk brukt litt tid på familie og hørt Kjerstis korkonsert på Hurum isteden.
Jeg gir helga ti tomler opp, rett og slett!

Fredag og lørdag var jeg alt for bissi med å nyte storbyferien, så det blir nok bare bilde av Anni og stolte besteforeldre som dokumentasjon fra helga

fredag 26. mars 2010

Kjære Internett!

Jeg tar påskeferie. Vi ses til uka.




mandag 22. mars 2010

Anni Solveig

Søndagen blei tilbrakt på Sætre, Hurum i stort bunadlag. Gudstjeneste i 1,5 time var kanskje en start i drøyeste laget. Men dagen var fin, den!
Anni blei døpt i min bestefars 100 år gamle dåpskjole (som omtrent alle etter han på mammas side er døpt i)

Den lille familien:



Besteforeldre og "grandkusine", heter det det tro....?:



Festen tok HELT av!

lørdag 20. mars 2010

Elverum

Er med verdens beste (lyd)mann på jobb. Ingrid Olava spiller på kulturhuset i Elverum,og Ingrid Smedstad får seg en tur ut av byn.

torsdag 18. mars 2010

Hjælp!

Jeg fant denne "tofsen" stikkende ut av en skuff i kjellern på Godlia. Begynner mamma å bli Hollywoodfrue som Maria Moltezani (eller hva hun nå heter...)?!

onsdag 17. mars 2010

fredag 12. mars 2010

2 for 1

Det er ikke så ille å handle billig når man får dobbelt opp med billig! Hos Specsavers kunne man tydeligvis "kjøpe ei brille og få ei til" - eller 2 for 1 som det også kalles. Så da droppa jeg å shoppe rundt hos de der trendy brillebutikkene, og endte opp med to par i den første butikken jeg var i. (Ikke så vanskelig å please kanskje....?) Bra for meg, bra for kontoen!
De kan ikke akkurat skryte på seg å ha den aller beste fagkompetansen når det gjelder å velge ut briller hos Specsavers, men... Fyren prøvde vel å være veldig så hjelpsom, men å plukke ned random briller fra stativet og prøve dem på klarer jeg egentlig like bra sjøl. Men når man har med fashionkonsulent Baklien blir det hele straks mye lettere!

(Eneste jeg lurer veldig på er hvorfor i all videste verden alle briller skal ha så mye dill og drit på sidene?! Hva er det med folk, det ser jo bare utrolig kjipt ut. Less is more, I say!)


Style no.1 (de her har stålgrå stenger gitt, jeg gjemmer dem bak håret tenker jeg....)


Style no.2 - lett nerd. Eller indie, som fashinkonsulenten sier.

lørdag 6. mars 2010

Lørdagsfrokost

Ska det værra,så ska det værra! Og da er det bare å vente på at langveisfareren kommer fra en lang natts hjemtur.

torsdag 4. mars 2010

Gårsdagen

Da var endelig kultur og næringsdagen unnagjort! Har vært en ganske intens periode fram til showtime,men vi klarte oss overraskende bra til tross for tre deltageravlysninger, deriblant konferansieren...


Kulturministeren beæra oss med en offisiell åpning



...og publikumsoppmøtet var heller ikke gæærnt gitt (selv om bildet er på høykant...)! God stemning på Revolver på kvelden også :-)

tirsdag 2. mars 2010

lørdag 27. februar 2010

What else is new....

Det snør gitt! Var jo på tide med litt påfyll nå tenker jeg. Klager ikke ass, bedre med ordentlig vinter enn regn og høst i et drøyt halvår! Men man begynner vel kanskje å glede seg litt til tørr asfalt, sykkel og sneakers nå...

fredag 26. februar 2010

Hurra!

Stafettgull gitt!! Fantastisk kveld med verdens beste jenter til middag,og stafettgull i skiskyting i tillegg!!

torsdag 25. februar 2010

Test test...

Jeg tar del i det hypermoderne samfunnet og sjekker om det funker å blogge fra mobilen... Litt i tvil siden min nokia er SÅ totusenogseks, men vi får sjå da.

søndag 14. februar 2010

lørdag 13. februar 2010

Olympic state of mind

Selv om ikke eksamensforberedelsene eller bloggaktiviteten holder olympisk nivå så kan kanskje de norske skiskyterjentene bidra på den fronten. En time til med kulturpolitiske vedtak og stortingsmeldinger, og så er det bare å levvere!

Ellers....Njahh..her sitter man