mandag 19. oktober 2009

Bad idea....

Ok, allerede skjønner jeg at mitt lille prosjekt ikke var verdens beste ide. Ikke fordi jeg ikke har gjort noe kreativt, det tror jeg faktisk jeg stort sett har klart. Men blogginga er det værre med, jeg kommer jo ikke til å klare å blogge hver dag, kanskje heller hver uke eller noe der omkring. Så jeg får vel heller ha noen små drypp innmellom isteden :-)

Siden sist: Spilt en konsert til, strikka, blitt mer ferdig med vår venn Mr.Ted, pluss gjort litt sølvarbeid

mandag 12. oktober 2009

Dagens kreativ: Mr.Ted


So far so good! Dagens prosjekt: En liten herre har blitt litt nærmere ferdig

søndag 11. oktober 2009

Dagens kreativ

Mulig jeg har tatt meg mange liter vann over hodet nå... Men jeg tenkte å prøve meg på et eksperiment: å gjøre ett eller annet kreativt hver dag. Kanskje flaks for meg at jeg ikke har definert ordet "kreativt" noe nærmere.
Men det hadde vært en fin liten utfordning føler jeg, pluss at jeg får sett hvor mye/lite kreativ jeg egentlig er på en dag eller ei uke. Det kan jo føre til en overraskelse eller to, det (positiv, negativ, eller bare overraskelse over hva som kan defineres som kreativt?).

Jeg merker at jeg har starta et litt stort prosjekt nå.... Det gjenstår å se hvor lenge det varer, skal prøve å unngå at det forsvinner like fort som det dukka opp. Jeg har jo en tendens til å være litt inkonsekvent med prosjekter jeg starter opp, - veldig dilla en stund, for så å ikke gjøre noe med det på en evighet. Time will show, som dem sier!

torsdag 8. oktober 2009

Nå om da'n

...holder jeg på å strikke meg en lyseblå genser. Jeg merker jeg ikke er så flink på strikkefastheten hele tida, men det skal jeg få til å justere tror jeg :-)


onsdag 7. oktober 2009

Sølv sølv sølv!

Jeg har snart gått ferdig et kurs i sølvlodding og har kjøpt meg litt ekstra utstyr, så nå er det bare å fortsette hjemme. Veldig veldig gøy!! Et lite utvalg av stæsj og sølv:
Her en en kule jeg har lagd på kurset, ut fra plata og tråden som ligger ved siden av:


Jeg har borra hull i kula, så man f.eks. kan træ den på et kjede

mandag 5. oktober 2009

Where I lay my head

Hadde visst glemt at jeg lagde denne bloggen her for en stund sida...

For å starte med noe:
Her er et par puter jeg har sydd av et fantastisk stoff mamma kjøpte til meg i Amsterdam. Masse gode gamle filmhelter som passer godt inn i sofaen min :-)